4x mijn favoriete work-outs!

Ik ben nooit een grote liefhebber van het sporten geweest, sinds kort is daar verandering in gekomen! In de sportschool ben ik aan de slag gegaan met krachttraining, hierbij heb ik met behulp van mijn sportschool een fijn schema opgesteld waarbij alles aan bod komt wat ik graag wil trainen, en dat ik er ook plezier in heb! Ik merk dat ik door het sporten mij zowel lichamelijk als geestelijk sterker voel. In het artikel van vandaag deel ik mijn vier favoriete work-outs, uitgelegd waarvoor ze werken, en hoe jij ze kunt uitvoeren! Lees je mee?

1. De Russian twist 
De Russian twist vind ik een van de moeilijkste oefeningen om vol te houden, maar het is een oh zó effectieve work-out! Hiermee train je vooral de zijkant van je buik en de rug. Het is een oefening die je op de grond doet, dit kan dus makkelijk thuis maar ook in de sportschool. De work-out gaat als volgt: zit met je billen op het matje, en met je benen gebogen, en de voeten van de grond, ga met je lichaam wat naar achteren zodat je in een 45-graden hoek zit. Je brengt je handen naar de grond van rechts naar links. Ondertussen is het belangrijk om je evenwicht te houden, killing is deze work-out maar oh zó effectief!

2. Donkey kick
De donkey kick is een oefening die je op een matje doet, en waarbij je de billen goed kunt trainen. I like! Het is niet zo'n zware oefening, en elke beginner kan dit uitvoeren. De donkey kick doe je als volgt: ga op je handen en knieën, trek je buikspieren goed aan, til een van je benen omhoog. Het is belangrijk dat je je knie gebogen houdt. Bij deze work-out kun je gebruik maken van diverse fitness producten van Workout Gear. Dit is een website waar ze diverse fitness producten verkopen zoals de resistance bands. Het wordt ook wel een fitness elastiek genoemd. Het is een multifunctioneel hulpmiddel. Bij de donkey kick kun je de band om je been doen om de work-out nog effectiever te maken. Door de resistance bands te gebruiken zorg je ervoor dat de spieren zich nog meer opbouwen.

3. Hip raises 
Bij de hip raise kun je zelf denk ik al wel een voorstelling maken. Bij deze oefening til je je billen op. Je begint op je rug en beweegt daarna met je billen omhoog. Ik hou vaak altijd een fitness bag van 8KG tegelijkertijd op mijn buik. Fijne en makkelijke oefening!

4. Sumo squats
En ten slotte de squats voor mooie strakke billen. Je houdt je handen bij elkaar en staat met je benen uit elkaar, en de tenen naar buiten wijzend. Zak in met een zachte rug door het bovenlichaam iets naar voren te buigen. Bij deze oefening is het belangrijk om een rechte rug te houden. Bij deze work-out kun je ook de Workout Gear resistance Mini band gebruiken, het maakt de training zwaarder en geeft weerstand op de neergaande bewegingen wat ervoor zorgt dat er spanning op de spieren blijft staan. Het gevolg hiervan is dat je meer spieren opbouwt. We like!

Het is belangrijk om het sporten leuk te maken, zoek iets waar jij energie uit haalt. Bij mij is het krachttraining, ik vind het zelf leuk om de grens van mijn lichaam op te zoeken en te kijken hoeveel mijn eigen lichaam aankan. Ook het effect van het sporten terug te zien in je spieren en uithoudingsvermogen is natuurlijk erg tof!

Wat is jullie favoriete work-out? 

Liefs, 
Evelien



- DESIGNED BY ECLAIR DESIGNS -