Photodiary 130 | Dolhuys museum, 3,5 jaar samen en een weekendje in Haarlem.

Yes! Het is Dinsdag en het is hoog tijd voor een nieuwe photodiary. Ik heb een drukke maar fijne week achter de rug waarin ik heerlijk heb ontspannen. Mike en ik waren deze week 3,5 jaar samen en we gingen samen een weekendje naar het mooie Haarlem. Lees je gezellig mee?

Maandag

Maandag was voor mij (helaas) een echte blue Monday,  alhoewel deze vervelende dag paar weken terug al plaats had gevonden voelde het voor mij deze dag weer zo. Ik had mijn sleutels vergeten bij Mike, moest lopend naar het station en ook reden de treinen naar Amsterdam weer eens niet. Ik dook die ochtend gelijk de sportschool in!

In de middag had ik een super tof interview met indebuurtGouda, ik werd geïnterviewd over mijn interieur en het wonen in Gouda. Super leuk! Lees het gehele interview hier + de foto’s ofcourse. In de avond kwam Mike langs om mijn sleutels te brengen. <3

Dinsdag

Dinsdag had ik een dagje college, rond twee uur reisde ik weer naar huis toe want een les was uitgevallen. Ik ging samen met Noah wandelen en ik genoot van het heerlijke zonnetje.

Woensdag

Woensdag had ik weer een ochtendje les, ik ging samen met mijn project groepje genieten van een heerlijke lunch bij Bagels & Beans.

Donderdag

Donderdag liep ik een dagje stage en ging ik langs bij mijn twee buddy’s. Het was helaas slecht weer en erg miezerig. In de avond ging ik relaxen en keek ik Temptation Island.

Vrijdag

Vrijdag ochtend was ik naar Schiphol gerezen en ging ik naar het kantoor van Rimmel London. Ik mocht meepraten over het merk, reclames etc. Samen met vier andere meiden. Super tof om te doen! Daarna kregen we nog een leuke goodiebag. Love it.

Vrijdag avond ging ik mijn nageltjes na een lange tijd weer eens lakken. Ik werd er gelijk instant happy van! In de avond kwam Mike langs en gingen we de serie Hannibal verder kijken. Zó ontzettend spannende serie, als je houdt van psychologische films/series moet je die zeker kijken.

Zaterdag

Zaterdag pakte ik mijn koffertje en reisden Mike en ik naar Haarlem toe. We gingen een weekendje weg, dit was een cadeau voor mijn verjaardag. Dat kon je lezen in deze photodiary. We zijn als eerste naar een grote oude kerk gegaan waarin een super toffe lunchroom zat met allerlei special bier. Super tof! Echt een aanrader om heen te gaan.

Daarna nam Mike mij mee naar het Dolhuys, dit museum gaat over de geschiedenis van de psychiatrie. Het is een museum waar je actief aan de slag kun gaan, je kon in een isoleercel staan en een verhaal horen, diverse testen doen etc. Ik vond het echt een aanrader en super leuk om dit museum te ontdekken.

Na het museum gingen we inchecken in ons hotel, Mike had een luxe kamer geboekt in het hotel Lion D’Or, dit museum zat naast het station en bevond zich in het hartje van het centrum. Super leuk! Het was een prachtig hotel en echt een aanrader.

In de avond gingen we heerlijk uiteten bij een tapasbar. Het eten was zó lekker! We hadden een heerlijke avond en gingen daarna nog in de lounge van het hotel een wijntje en biertje drinken.

Zondag

Zondag begon de dag met een hotel ontbijtje. Dit vind ik altijd een van de leukste dingen van een nachtje weg. 🙂

We gingen Haarlem in en het was ontzettend lekker weer. We hebben er helemaal van genoten. Ik heb een onwijs leuk jurkje gekocht bij de Sissy-Boy met een grote korting, alsof het meant to be was. Ook vond ik daar mijn droomjas maar daar moet ik nog even voor sparen.

Na een flinke wandeling gingen we ijskoffie drinken bij het Barista Café en namen we een lekker gebakje. Die ijskoffie daar is zo ontzettend lekker. Jum!

We gingen ook nog naar het kattencafé Jippies! Ik vind het zo’n lief idee dat mensen een cafe openen en daar allemaal katjes opnemen. Je kan daar heerlijke snackjes eten en koffietjes drinken en ondertussen lieve katjes knuffelen. Ook dit katje was erg lief en dertien jaar. Heel lief.

Hoe was jullie week?
Liefs,
Evelien

Deze post heeft 7 reacties

1. Dat klinkt als een meer dan geslaagde week met het weekendje weg als heerlijke afsluiter. Wat leuk dat jullie naar Haarlem zijn geweest. Het museum lijkt me ook echt heel interessant. Weer eens iets anders dan bijvoorbeeld een kunstmuseum! Gefeliciteerd nog met jullie jubileum trouwens 🙂

2. Ik vind hotelontbijtjes ook gewéldig! Ik moet wel zeggen dat ik er altijd veel meer eet dan thuis, haha. Die lunchroom in een oude kerk lijkt me supertof. Ook fijn dat ze er speciaalbier hebben. En ooooh, een kattencafé, dat zou ik zo graag eens bezoeken! ♥

3. Wat een heerlijk weekje! Jullie weekendje Haarlem ziet er echt super gezellig uit <3 Ik ben ook dol op hotel ontbijtjes, yum! En wat lief die katjes in het Kattencafe!

4. Jaaa zo leuk! Haarlem staat ook op mijn verlanglijstje om heen te gaan. Ontbijtjes in het hotel zijn altijd het lekkerst,NOM! Oh en nog gefeliciteerd met jullie 3,5 jaartjes <3

5. Wat een leuke foto's weer =)
    Leuk een weekendje Haarlem!
    Liefs Jorinda

6. Haarlem lijkt me een hele leuke stad! Nog gefeliciteerd met jullie jubileum. Wij zijn afgelopen zaterdag een dagje naar Utrecht gegaan omdat we 5 jaar samen waren.