Review: Boek the fault in our stars.

Review: Boek the fault in our stars.

Boeken, ik vind het geweldig. Ik wou al een tijdje een boek in het engels lezen. Maar telkens kwam het er niet van. Ik stelde het eigenlijk ook telkens uit om te lezen, maar ik pakte vorige week dit boek en begon erin. En je raad het, ik kon het niet meer wegleggen. Ik was zo enthousiast dat ik ook naar de film ben geweest! Ik had wel tissues nodig. Ik heb er een vlog van gemaakt maar daar binnekort meer over. Vandaag heb ik een review van dit boek voor jullie. Ik ben in ieder geval enthousiast! 🙂

Samenvatting van het boek:
Het gaat over een meisje, Hazel. Ze heeft de ziekte kanker en is ongeneeselijk ziek. Ze zit vaak thuis, laat uit bed, alleen maar series kijken. Van haar moeder moet ze naar support groep. Dat is met allemaal mensen die ook ziek zijn. Zodat ze daar ‘vrienden’ maakt. En nieuwe contacten maakt. Daar ontmoet ze Augustus Waters. Een jongen die kanker heeft overleefd, en een been daardoor mist. Daar raakt ze bevriend mee. Hazel laat Augustus kennis maken met haar favoriete boek  an amperial affliction. De hoofdpersoon in het boek is ook ziek. Het is een open einde in dat verhaal, en hazel heeft een heleboel vragen. Waar ze graag antwoord zou willen krijgen. Hazel heeft haar wens al gebruikt van een stichting, maar Augustus nog niet. Daarom besluit Augustus met zijn wens samen met Hazel naar Amsterdam te gaan, samen naar peter van houten. En antwoorden te krijgen op hun vragen over hoe het met alle personages afloopt. Hij is anders dan ze hadden gedacht, en het leven loopt anders dan ze hadden gehoopt.
Ik vind het verhaal heel aangrijpend. Het is een erg heftig verhaal, maar toch is er humor in gebracht. Het boek gaat over ziek zijn, maar niet alleen maar. Het is een leuk vlot geschreven boek. En daar hou ik van, je zit gelijk in het boek en ik vond de personages echt geweldig. Ik vond het ook erg tof om de film daarna te zien, omdat je altijd een eigen beeld hebt. Ik vind dit boek zeker een aanrader!
Kennen jullie dit boek? 🙂
Liefs Evelien

Deze post heeft 10 reacties

1. Ik heb de film toevallig laatst gezien, maar het boek lijkt mij ook onwijs mooi. x

2. Ik ben nu in het boek aan het lezen, ook in het engels. Het boek is prachtig!

3. Ik heb het boek ook, en heb 'm net twee weken geleden uitgelezen! Ik vond het erg mooi en ben reuze benieuwd naar de film! Daar ga ik waarschijnlijk binnenkort nog naartoe 🙂 ♥

4. Ik heb overal naar het boek gezocht, maar ik kon het maar niet vinden… (Niet bij Polare, niet bij Bruna, niet bij een of andere stationswinkel… niet bij v/d Vegt en online bestellen doe ik niet…) However, naar de film ben ik geweest en wauw… wat een mooie film! Echt een jankfilm. Ik had het papieren zakdoekje helemaal doorzichtig getraand. 🙂

1. ahhh balen dat je hem niet kan vinden! Ik zag het boek ook in een boekwinkel in gouda. 🙂 Misschien een tip!

Liefs Evelien

5. De film vind ik geweldig en het boek MOET ik ook echt nog een keer lezen. Al wil ik het mezelf eigenlijk niet aandoen om het hele boek lang te huilen 😀