Kefalonia diary | Verlaten eiland, bosbrand & helderblauwe zee! #2

Tijd voor de tweede Kefalonia diary! In deze rubriek laat ik jullie in delen mijn vakantie foto’s zien. De volgende vier dagen die ik aan jullie laat zien hebben we een hoop leuke maar ook hele spannende en avontuurlijke dingen gedaan en gezien. Nieuwsgierig? Lees dan zeker mee!

Dinsdag 8 Augustus + Woensdag 9 Augustus
Dit waren twee heerlijke chill dagen, we hebben heel de dag aan het zwembad/strand gelegen en in de avond zijn we lekker een hapje wezen eten. Dit soort dagen kan ik zo van genieten en helemaal opladen. Fijn! Zulke vakantie dagen horen er ook tussen te zitten.

Donderdag 10 Augustus
Donderdag hadden we onze eerste excursie vanuit Sunweb! Ik vind het altijd zo goed geregeld de excursies van Sunweb, je krijgt in het begin van de vakantie informatie wat je allemaal kan doen en wat de prijzen zijn. Wij hebben twee excursies geboekt en die dag was de eerste. Namelijk een boottocht naar allerlei mooie eilandjes en stranden, en aan het eind van de tocht een heerlijke barbeque. Het leuke aan de boottocht was dat we bij een verlaten eiland kwamen waar een verlaten kerkje stond waar wel nog alle spullen stonden, ik vond het best griezelig aangezien er allemaal maria beelden stonden, ook was een wrak schip wat was aangestrand. Om daar te komen hebben we door allemaal prikkel struiken gelopen (inclusief benen helemaal open en dat op slippertjes) maar het was de moeite waard! Het verlaten eiland werd ook wel het bunny island genoemd maar nergens konijntjes te bekennen door de hitte. Wel allemaal konijnen keutels dus ze zaten er wel!

Aan het eind van de middag hadden we een barbecue op het konijnen eiland en konden we drinken bestellen en kregen we heerlijke Griekse snacks. Na het barbecuen gingen Mike en ik ons scrubben met een soort van klei en relaxte we daarna in het water en ondertussen aan het genieten van het zonnetje. Opeens ging de kapitein keihard muziek opzetten (love it!) en dansen op de boot. Ik werd er helemaal blij van en deed natuurlijk mee.

Aan het eind van de dag werden we netjes met een busje van de hoofdstad naar ons appartement gebracht en hebben we nog een uurtje gezwommen, in de avond snackjes gegeten en lekker een wijntje gedronken.

Vrijdag 11 Augustus
Hadden we een lekker dagje aan het zwembad, eventjes de verkoeling zoeken. In de avond gingen we naar ons favoriete strand toe om de zonsondergang te bekijken. Mike maakte wat outfit foto’s van mij en daarna gingen we heerlijk relaxen. Super romantisch zaten we saampjes daar te kijken naar de zee toen het op een gegeven moment iets donkerder werd. Toen riep Mike opeens: ”Eef, kijk eens achter je! brand!”. Ik schrok natuurlijk best even maar het was ‘gelukkig’ hoog en ver in de bergen. Er waren twee brandjes te zien (of het expres is aangestoken is niet bekend!). Wel heel toevallig zo naast elkaar. We hebben natuurlijk gelijk gekeken of de brand richting het strand kwam, dat gelukkig niet! Het was super gaaf om te zien want op een gegeven moment werd de brand wel heel groot, brandweermannen waren in aantocht en probeerden de brand te blussen. Het strand kreeg helemaal een rode/gele gloed over zich heen en je zag overal as rondvliegen. Na een hoop foto’s en video’s gemaakt te hebben besloten we toch maar het pad naar boven te nemen en terug te gaan naar het appartement. Wat een ervaring! Nog nooit zo dichtbij (veilig) kunnen zien.

Na dit artikel komt er nog één artikel online met de laatste drie vakantiedagen. Ik vind de bosbrand wel een hoogtepunt, was zo kicken om dat te zien! Wat eerst een romantische avond was bleek later een super avontuurlijke avond te worden. Het blijkt op Kefalonia de normaalste zaak te zijn. Apart blijft het wel!
Hebben jullie wel eens een bosbrand van dichtbij gezien?

Liefs,
Evelien

Deze post heeft 10 reacties

1. Wederom weer prachtige vakantie foto's =)
    Ziet eruit als een heerlijke vakantie!
    Liefs Jorinda

2. Moet indrukwekkend zijn om te zien, die bosbrand. Wel erg voor de locals, natuurlijk.
    Die foto van jullie tweetjes op het terrasje in de avondzon vind ik heel erg mooi!

3. Wat een mooie foto's! Dat waaater, tijdens jullie boottripje. Echt super mooi! Die brand lijkt me wel eng hoor, gelukkig kwam het niet dichtbij!

4. Wat een prachtige foto's weer! En oh, die bosbrand, dat lijkt me zo eng van dichtbij! Leuk dat jullie een excursie hebben gedaan.

5. Wauw, wat ziet Kefalonia er mooi uit zeg! Ik ga ook eventjes je eerste Diary lezen. Wij waren naar Kroatische eilanden gegaan en hadden ook een geweldige helderblauwe zee en hebben ook een bosbrand gezien. Maar Kefalonia ziet er echt uit als iets wat ik op mijn "to travel" list moet zetten!

6. Zo'n bosbrand lijkt me wel heel heftig, maar aan de andere kant ook wel speciaal om eens zoiets te zien, lijkt me. Prachtige foto's en wat fijn dat jullie echt hebben genoten! Het klinkt als een mooi eiland. En wat een lieve foto's van jou en Mike. Jullie zien er zo verliefd uit 🙂

7. Wow, best scary dat je eigenlijk van best dichtbij zo'n bosbrand hebt meegemaakt! Wat hebben jullie trouwens veel leuke kiekjes geschoten zeg; echt heel mooi voor in een album!

8. Zo lief die laatste foto! En nee, nog nooit een bosbrand gezien maar wel helikopters die overvlogen met waterzakken tijdens een hittegolf in Turkije. Wel super spannend zeg om dat zo mee te maken!